Beiratkozás

Beiratkozás dokumentumai:

Adatfelvételi lap beiratkozáshoz

Törvényes képviselő nyilatkozat

Lakcím_nyilatkozat

A beiratkozás lehetséges módjai

 

A törvényes képviselők kétféle módon (a feloldott járványügyi helyzet következtében) írathatják be gyermekeiket az általános iskola első évfolyamára a 2023/2024. tanévre vonatkozóan:

  1. Csak papír alapon történő adminisztrációval:

A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatának megfelelően személyesen megjelennek a köznevelési intézményben, és ott a bevitt, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok (ld. III. pont) alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait a KRÉTA rendszerben, és elvégzi a szokott műveleteket (összevetés oktatási hivatali körzetes listával, adatok felvitele, stb.).

 

  1. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:

A KRÉTA rendszer elektronikus ügyintézési felületén (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap; a továbbiakban: e-Ügyintézés felület) keresztül — regisztráció után — indítja a gyermek törvényes képviselője a beiratkozási folyamatot.

Az e- Ügyintézés felületén ki lehet tölteni a gyermeknek a beiratkozáshoz szükséges adatait a rendszer által felkínált űrlapon

Ezekhez az adatokhoz a felvitel után az érintett intézmény is hozzáfér, így a beiratkozás napján már nem lesz szükség ezek felvitelére. Emellett az egyes nyilatkozatok (törvényes képviselői nyilatkozat) a rendszerből letölthetőek, és aláírás után a másolatok feltölthetőek.

A beiratkozás napján — függetlenül attól, hogy a két jelentkezési mód közül melyiket választja — minden szülőnek/törvényes képviselőnek meg kell jelennie személyesen az intézményben, ahol a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat, illetve a nyilatkozatok eredeti példányát be kell mutatnia.